I. Základní údaje o studentovi
II. Aktivity před výjezdem
III. Průběh studia
IV. Praktické otázky pobytu
V. Finance
VI. Uznání zahraničního studia domácí školou
VII. Speciální otázky školy
VIII. Hodnocení pobytu, rady a doporučení
IX. Komentář koordinátora
Zpět na seznam
Zpět na seznam
II. Aktivity před výjezdem
III. Průběh studia
IV. Praktické otázky pobytu
V. Finance
VI. Uznání zahraničního studia domácí školou
VII. Speciální otázky školy
VIII. Hodnocení pobytu, rady a doporučení
IX. Komentář koordinátora
I. Základní údaje o studentovi
Získaný akademický titul |
Domácí škola
Název domácí školy | Janáčkova akademie múzických umění v Brně |
Fakulta/katedra domácí školy | Divadelní fakulta |
Erasmus ID kód domácí školy | CZ BRNO03 |
Jméno Erasmus koordinátora domácí školy | Hana Matějková |
E-mail Erasmus koordinátora domácí školy | matejkova@jamu.cz |
Obor studia | Audio-visual techniques and media production |
Úroveň studia v době pobytu v zahraničí | bakalářské |
Zahraniční škola
Velká Británie | |
University Of Wales, Newport | |
Erasmus ID kód zahraniční školy: | UK NEWP-GW01 |
Fakulta/katedra/ateliér zahraniční školy | Documentary Film and Television |
Jméno Erasmus koordinátora zahraniční školy | Sian Keepin |
E-mail Erasmus koordinátora zahraniční školy | sian.keepin@newport.ac.uk |
Web zahraniční školy pro Erasmus studenty | https://www.southwales.ac.uk/ |
Začátek pobytu: | 26/01/2013 |
Konec pobytu: | 07/06/2013 |
Délka pobytu v měsících: | 4.5 |
II. Aktivity před výjezdem
Kde jste získal/a informace o programu Erasmus? (např. od spolužáků, z Internetu…) | od spolužáků |
Co vás motivovalo studovat v zahraničí? |
prohloubení odborných znalostí zlepšení jazykových znalostí pobyt v cizí zemi jako životní zkušenost pracovní plány – lepší budoucí pracovní uplatnění |
Kde je možné získat informace o kurzech vyučovaných na zahraniční škole? | na internetu; od absolventů |
Které dokumenty jsou potřebné k přijetí na zahraniční vysokou školu? | Erasmus Incoming Application Form, Learning agreement, individuální studijní plán, CV, motivační dopis, finanční dohoda, výpis známek |
Jakým způsobem se dokumentace k přijetí vyřizuje? | pouze on-line |
Jak dlouho dopředu je třeba přijetí vyřizovat? | 4 měsíce |
V jakém jazyce jste studoval/a na zahraniční vysoké škole? | angličtina |
Jak probíhala Vaše jazyková příprava před studijním pobytem (jazyk, délka přípravy, typ kurzu, speciální přípravný kurz pořádaný domácí nebo zahraniční školou)? | na studium v angličtině jsem se nijak nepřipravovala, spoléhala jsem na své dosavadní znalosti |
Jak byste ohodnotil/a znalosti jazyka, ve kterém jste studoval/a (hodnocení jako ve škole, tj. 1 = výborné, 5 = nedostatečné)? | |
a) Před studijním pobytem | 3 |
b) Po absolvování pobytu | 2 |
Účastnil/a jste se kurzu EILC (Erasmus Intensive Language Courses)? | ne |
III. Průběh studia
Měl/a jste před odjezdem podepsanou studijní smlouvu (Learning Agreement, Studienvertrag, Contrat d´études) domácí i zahraniční školou? | až po zahájení studia v zahraničí |
Měnil/a jste během pobytu studijní smlouvu? | ne |
Kdy a jak probíhá registrace do kurzů na zahraniční škole? (Jsou nějaká omezení pro výběr kurzů; možnosti změny kurzů.) | Kurzy se dají najít na internetu, i když poněkud komplikovaně. Proto jsem radši psala emaily do Walesu a doufala jsem, že mi s výběrem poradí. Na mistě je každopádně možné si přihlášené kurzy změnit. |
Doporučil/a byste nějaký zajímavý předmět/kurz/vyučujícího? | Myslím, že pobyt ve Walesu jako takový je už sám o sobě dost zajímavým... |
Skládal/a jste na zahraniční škole zkoušky? | ano |
Byla součástí Vašeho studia také praktická stáž/praxe? | ne |
Popište způsob výuky (teorie, praxe, projekty) a hodnocení práce studentů na zahraniční škole a porovnejte s Vaší domácí školou. | Oproti velmi plnému (a hlavně každodennímu) rozvrhu hodin na JAMU jsme v Newportu měli z počátku jen dva, poté tři předměty, rozhozené do tří dnů v týdnu (o ten třetí jsme si museli zažádat z důvodu případného nedostatku kreditů a hrozícího přebytku volného času). Škola začínala v deset hodin ráno a byla rozdělena do bloků - od desíti do jedné a od dvou do pěti. Jelikož jsem z Česka byla zvyklá vstávat na půl deváté, zpočátku se to pro mě jevilo jako (příjemný) šok. Když jsem ale zjistila, že ostatní studenti vstávání na 10 ráno považují za ,,příliš brzké" a odmítají přijít na natáčení dokonce v 11 dopoledne, došlo mi, že tady něco nehraje... Jinak řečeno - to, co se pro nás v České Republice jeví jako naprosto normální (odevzdávání zadaných projektů, ranní vstávání, či dokonce chození do školy) je pro Brity jakousi podivnou noční můrou, které se raději vyhýbají. Musím přiznat, že na University of South Wales má student rozhodně větší možnost udělat si cenné pracovní kontakty (studenti mohou kooperovat např. s BBC), na druhou stranu je tam nikdo nenaučí alespoň základnímu pracovnímu drillu. Jasně, je neuvěřitelně pohodlné studovat s vědomím, že vás nikdo v prvním ročníku (a pravděpodobně ani později) nemůže vyhodit, na druhu stranu si myslím, že když nejste schopni odevzdat žádný ze zadaných projektů a na schůzky ohledně natáčení chodíte o 6 hodin později... no, nevím, jestli můžeme brát ohledy na to, že máte nějakou praxi pro BBC. Studium v Británii je plné skvělých příležitostí, které jenom čekají na využití... jen vás tam k tomu nikdo nebude nutit. |
Jaká je kvality výuky na zahraniční škole ve srovnání s domácí? | srovnatelná |
Jak jste získával/a studijní/pracovní materiál na zahraniční škole? (Byl přidělován v rámci výuky či jej bylo nutné koupit?) | na školním webu |
Jaká je dostupnost a vybavenost školní knihovny? | zdejší knihovna je dost rozsáhlá a dostupná všem |
Jaká je dostupnost počítačů (přístup na internet; potřeba vlastního notebooku; možnosti tisku a kopírování)? | škola je vybavena velkým množstvím erárních počítačů, scannu, tiskáren... |
Používá zahraniční škola systém ECTS? | nevím |
Pořádá zahraniční škola a/nebo místní studentská organizace nějaké speciální akce pro výměnné studenty? | ano |
Jestliže ANO, pak |
uvítací den / večer: "Buddy System": |
Byl/a jste během studia v zahraničí začleněn/a do studijních skupin s místními studenty? | našla jsem si přátelé z jiných studijních oborů a z různých jiných zemí (Itálie, Portugalsko, Pákistán, Španělsko...) a s těmi jsem se stýkala. Mí spolužáci ze třídy mi přilíš nesedli. |
Jak byste zhodnotil/a svoji integraci mezi místní studenty? (hodnocení jako ve škole, tj. 1 = výborné, 5 = nedostatečné) | 3 |
IV. Praktické otázky pobytu
Kde jste během studijního pobytu bydlel/a? |
v bytě společně s jinými studenty |
Cena Vašeho ubytování (v EUR měsíčně) | 260 |
Popište ubytování a vysvětlete, proč jste zvolil/a právě tento druh ubytování (uveďte vybavenost kolejí/bytu; připojení na internet; co si přivézt; možnost ubytování na kolejích večer nebo o víkendu) | Od školy jsme obdrželi stipendium ve výši cca 2000 liber. Kdybych bydlela na kolejích, nestačily by mi tyto peníze ani na zaplacení ubytování - koleje stály skoro 500 liber měsíčne. Našla jsem si proto na internetu levnější studentský (plně vybavený) byt v centru města. |
Jak a s jakým předstihem si zařídit ubytování? | byt jsem si zařídila asi měsíc dopředu |
Jaké jsou možnosti stravování studentů v místě pobytu? | levné jídlo se dá nakoupit v obchodech typu Iceland, Poundland, Lidl, atd... |
Jaké jsou orientační ceny potravin (porovnejte s cenami v ČR) | některé jsou výrazně dražší, některé zhruba nastejno, a některé naopak levnější.... Je potřeba si zjistit, kde je co nejlevnější, a pak si třeba na nákup vyhradit celé odpoledne a obchodit obchodů hned několik. Nicméně doporučuji návštěvy Kingsway Centre, které obsahuje velké množství ,,librových obchodů" - levné věci, dokonce i značkové. Iceland asi nemá nejlepší kvalitu potravin, každopádně tam najdete jakýkoliv druh jídla zmražený, takže nakupovaní tam je taky pohodlné a levné. Pak ASDA, Tesco Express.... |
Doprava do místa pobytu, orientační cena, tipy pro výhodné zakoupení jízdenky či letenky | Letenky - Ryanair, doprava autobusem po Británii - Megabus |
Jaké jsou možnosti místní dopravy (MHD, kolo, pěšky, orientační ceny)? | centrum je lehce dostupné pěšky, pokud ale bydlíte na Caerleonu, je dobré si pořídit autobusovou kartičku - na týden či měsíc. |
Jaké formality je třeba vyřídit po příjezdu (např. povolení k pobytu)? | |
Jakého jste využil/a typu zdravotního pojištění? (orientační cena; výhody, nevýhody; vyžaduje zahraniční škola nějaké speciální pojištění) | uniqua |
Měl/a jste zkušenosti s lékařským ošetřením v zahraničí? | ne |
Pracoval/a jste během studia? | ne |
Jaké jsou podmínky pro práci/brigádu pro české studenty? | |
Tipy na využití volného času (sport; kultura; výlety; finanční náročnost)? | výlety Megabusem |
V. Finance
Jaká byla výše Vašeho stipendia Erasmus? (v EUR měsíčně) | 400 |
Jakých dalších zdrojů jste využil/a k financování pobytu? |
finance od rodičů vlastní úspory |
Jaké byly Vaše průměrné měsíční výdaje během pobytu? (v EUR měsíčně) | 500 |
a) z toho stravování | 150 |
b) z toho ubytování | 260 |
c) z toho na cestování a volný čas | 100 |
Do jaké míry pokrylo stipendium Erasmus Vaše výdaje během pobytu? (v %) | 60 |
Obdržel/a jste první splátku stipendia Erasmus před zahájením pobytu? | ano |
Jestliže NE, kdy jste obdržel/a první splátku? | |
Jak bylo stipendium Erasmus předáno? | převodem na bankovní účet |
Zkušenosti s bankovními účty/službami (doporučujete účet zřízený v zahraničí; používání české platební karty) | doporučuji mít účet u mBank - levné výběry z bankomatů, popřípadě výběry zadarmo (nad určitou sumu peněz). Placení nájmu je možné dělat přímo z banky, proto není nutné mít britský bankovní účet. |
Platil/a jste zahraniční škole nějaké poplatky (za studentskou kartu, pojištění, kopírování, materiál, apod.)? | ne |
VI. Uznání zahraničního studia domácí školou
Kolik jste během studijního pobytu získal/a kreditů? | 40.0 |
Kolik z nich Vám bylo domácí školou uznáno? | 20.0 |
Jaké kurzy Vám byly domácí školou uznány? |
povinné: |
Věděl/a jste předem, které kurzy budou domácí školou uznány? | ne |
Jak probíhá uznání na domácí škole a jakým problémům jste v souvislosti s tím musel/a čelit? | Předměty byly značně odlišné a bylo pak těžké je na domácí škole uznat, neboť jsme probírali jinou látku a naprosto jiným způsobem. Proto jsem přes prázdniny musela dodělávat dalších zhruba 6 předmětů (vzhledem k mému oboru jsem musela psát scénáře a vytvářet audiovizuální projekty). |
VIII. Hodnocení pobytu, rady a doporučení
IX. Komentář koordinátora
Komentáře a doplnění koordinátora programu Erasmus z domácí školy |